2013. március 7., csütörtök

Fehér Renátó: Random-ország (vers)


(Megjelent: FélOnline, 2012. június 4., http://felonline.hu/2012/06/04/random-orszag/#.UU8H3UqNPKc)



Random-ország



Álmomban felmásztam a Szabadság híd
egyik turulmadarára, rágyújtottam, megvártam,
amíg a parázslás átjárta a testemet egészen a lábujjamig,
aztán amikor lángolni kezdtem, ellöktem magam
az ég felé. Egy légvételnyi huzatbuborékból
lestem a vidéket, és azt gondoltam, azt mormoltam,
hogy ez Random-ország.



A szürkemarhás, karikás ostoros, Mátyás templomos országimázs országa.

A gaz föltörte hősi halott emlékművek országa.

A karhatalmisták, forradalmárok, pincébe menekülők, munkástanácsok és a csőcselék országa.

A visszanevezett utcák országa

Az elforgácsolódott hősök országa.

A Milyen 6 millió? országa.

A múltat agyon beszélők, a múltat végképp eltörlők és a múltat visszaállítók országa.

A gyilkos vagy sumák nagyapák, önző, hazug, impotens apák
és koravén vagy infantilis fiúk országa.

Az arcátlan és pocsék koppintások országa.

A kihagyott tizenegyesek országa.

A magenta falú kultúrházak országa.

Kolosváry-Borcsa és Váci Mihály országa.

A végtelenségig toldozgatható, zsarnokságról szóló egy mondatok országa.

A mindennapos agyvérszegénység országa.

A lelkesíthetetlen, következetlen, fölényes bennfentesek országa.

A tekintélyek téziseit címszavakban visszaböfögők országa.

A mindenkinek beugató, pozőr költőcskék országa.

A görcsös elszántsággal bizonyítani igyekvők országa.

Az emberek helyett csak szent áldozatokat látó jogvédők országa.

A költségtérítések, pártfinanszírozások, tanácsadói szerződések országa.

A kalapos (kis)királyok országa.

A nem inge nem veszi magára típusú mantrák országa.

A valódi élettapasztalatokat csak saját gyengeségükben látó,
kudarcukra büszke, kioktató drogfüggők országa.

A blöffölő, alibiző, papírpoharas hobbi-egyetemisták országa.

A minden idegen iránt felelőtlen, bezárkózó életek országa.

A véleménymegtagadók és a világnézet nélküliek országa.

A bizonytalanok országa.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése